De ideale pitch is geen pitch.

Feedforward: toekomstgerichte feedbacktraining

Feedback is terugkijken, maar bij Feedforward leer je je te richten op gewenst en positief gedrag in de toekomst.

Feedback is terugkijken, maar Feedforward richt zich op gewenst en positief gedrag in de toekomst. Dit betekent dat je vooraf aangeeft welk gewenst gedrag je van de ander in de toekomst verwacht. Het gaat om specifiek gedrag in een taak of situatie. Je legt de focus dus op wat de persoon in de toekomst gaat doen en niet op wat hij of zij in het verleden heeft gedaan. Hiervan onderscheidt feedforward zich van feedback.

De toekomst kunnen we veranderen,
het verleden niet.

 

Waarom de training Feedforward?

1. De toekomst kunnen we veranderen, het verleden niet. Feedforward helpt om een positieve toekomst voor ogen te hebben. Wanneer mensen duidelijke ideeën hebben over hoe ze succesvoller kunnen zijn, verhoogt dit ook de kansen op het bereiken van dit succes.

2. Feedforward is positief. Feedback wordt soms ervaren als iets negatiefs. Het wordt ook vaak gegeven wanneer iemand iets niet goed heeft gedaan. Feedforward is altijd positief. Het richt zich op oplossingen.

3. Feedforward is eenvoudig. In plaats van feedback kent feedforward geen regels. Verder hoef je iemand ook niet persoonlijk heel goed te kennen. Het is alleen belangrijk dat je op de hoogte bent van de taak of situatie van de persoon.

4. Feedforward richt zich op de ontwikkeling van mensen. Het geeft mensen ideeën over de mogelijkheden in de toekomst en hoe ze zich verder kunnen ontwikkelen.

Door het positieve klimaat waarin het wordt gegeven, ontvangen mensen feedforward vaak beter dan feedback.

feedbacktraining

Deze training voor jouw organisatie reserveren? Neem dan contact met ons op.

Ontvang onze mail vol loopbaaninspiratie.